2η Virtual Συνάντηση στην Ρουμανία
Virtual mobility 2
Host school: Romania 21-23/3/2022
Θέμα: Δημιουργική Λογοτεχνία.
Στη διαδικτυακή αυτή συνάντηση οι μαθητές εμπνεόμενοι από όλα τα προηγούμενα θέματα (κοινωνική ένταξη, ισότητα των φύλων, πρόσφυγες…),δημιούργησαν τα δικά τους έργα (κείμενα, κόμικς, κλπ) χρησιμοποιώντας νέες μεθοδολογίες και τεχνολογία προωθώντας τη διεπιστημονικότητα μεταξύ διαφορετικών και ποικίλων θεμάτων.
Ειδικότερα, η Ελληνική ομάδα αφού διάβασε το διήγημα του Δημοσθένη Βουτυρά, Παραρλάμα, όπου ο βασικός ήρωας ζώντας περιθωριοποιημένος χρησιμοποιεί ένα τέχνασμα για να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινωνικού του περίγυρου, έγραψαν τη δική τους ιστορία (rewriting) προσαρμόζοντάς την στη δική τους εποχή και τις δικές τους συνήθειες με τίτλο "Cell phone addiction" την οποία και ψηφιοποίησαν με την εφαρμογή pixton. Επίσης, χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές Story jumber και Power Point παρουσίασε τη ζωή και το έργο του Παύλου Χαρτοματζίδη, του δασκάλου που φέρει το όνομά του το σχολείο μας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές συζήτησαν σχετικά με τις Ευρωπαϊκές αξίες και επίκαιρες καταστάσεις του κόσμου και εμπνεόμενοι από αυτό έγραψαν ποιήματα συνεργατικά. Τέλος, το κάθε σχολείο αφού παρουσίασε ένα τραγούδι της χώρας του, συζητήσαμε για την κύρια ιδέα, τα συναισθήματα και τα μηνύματα που δημιουργούνται ακούγοντάς το. Η Ελληνική ομάδα παρουσίασε το ορχηστρικό τραγούδι Ζορμπάς, σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη.
Η συνάντηση έκλεισε με παιχνίδια (Kahoot) όπου οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με τα θέματα που αναπτύχθηκαν και με την ανταλλαγή των εντυπώσεών τους από την συνάντηση.
1η Virtual Συνάντηση στην Ισπανία
Virtual mobility 1
Host school: Spain 2-4/3/2022
Θέμα: Οι συγγραφείς μας και οι ξένοι συγγραφείς στην περιοχή μας.
Στη διαδικτυακή αυτή συνάντηση η κάθε χώρα παρουσίασε σημαντικούς συγγραφείς της ευρύτερης περιοχής της και έργα τους καθώς και ξένους συγγραφείς που δραστηριοποιήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή κάθε χώρας.
Ειδικότερα, η Ελληνική ομάδα μελέτησε και παρουσίασε τον Μενέλαο Λουντέμη και συγκεκριμένα το βιβλίο του «Ένα παιδί μετράει τα άστρα». Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές ζωγράφησαν έναν πίνακα με μια σκηνή από το βιβλίο το οποίο και κάναμε κάδρο. Επίσης, μελέτησε και παρουσίασε τη συγγραφέα Άλκη Ζέη και το βιβλίο της «Με μολύβι faber νούμερο 2».
Από τους ξένους συγγραφείς παρουσιάσαμε τον Λόρδο Βύρωνα επικεντρώνοντας στην επίσκεψή του στην Ελλάδα και το πόσο επηρέασε την ανάπτυξη του φιλελληνισμού, και τον Πάτρικ Λ. Φέρμορ και το έργο του Ρούμελη που αναδεικνύει τις πολλαπλές εικόνες της Ελλάδας.
Επιπλέον, όλοι οι μαθητές αφού είδαν την ταινία «Romeo and Juliet», κατά τη διάρκεια της συνάντησης έκαναν μία περίληψη του έργου και συζήτησαν διάφορα θέματα σχετικά με τους ήρωες, συναισθήματα, απόψεις κλπ.
Επίσης, διάβασαν και σχολίασαν διάφορα αποσπάσματα από ποιήματα και πεζά έργα.
Η συνάντηση έκλεισε με παιχνίδια (Kahoot) όπου οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με τα θέματα που αναπτύχθηκαν και με την ανταλλαγή των εντυπώσεών τους από την συνάντηση.
KA2 2019-21
![]() |
![]() |
![]() |
Project title: "Our European Literary Roots"
Project number: 2019-1-PL01-KA229-065473
KA2-Cooperation for Innovation and the
Exchange of Good Practices
KA229- School Exchange Partnerships
2019-2021
- Zespol Szkol Nr 2 w Krasniku, Krasnik Πολωνία.
- IES Alcrebite, Baza, Ισπανία.
- 2ο ΓΕΛ Έδεσσας, Έδεσσα Ελλάδα.
- ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE "R. CASIMIRI", Gualdo Tadino, Ιταλία.
- Colegiul National Pedagogic "Carmen Sylva", Timisoara, Ρουμανία.
Θα πραγματοποιηθούν οι εξής 5 διακρατικές συναντήσεις:
1η συνάντηση: Ιανουάριος 2020, Ελλάδα.
Θέμα: Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία.
2η συνάντηση: Απρίλιος 2020, Ιταλία.
Θέμα: Η επιρροή των Λατινικών στη Δυτική Λογοτεχνία.
3η συνάντηση: Νοέμβριος 2020, Ισπανία.
Θέμα: Οι συγγραφείς μας και οι ξένοι συγγραφείς στην περιοχή μας.
4η συνάντηση: Απρίλιος 2021, Πολωνία.
Θέμα: Γυναικεία Λογοτεχνία: Ο ρόλος των γυναικών συγγραφέων και γυναικείων χαρακτήρων.
5η συνάντηση: Μάιος 2021, Ρουμανία.
Θέμα: Δημιουργική Λογοτεχνία.
Η Διευθύντρια του σχολείου Πελαγία Λιάνδη φιλόλογος |
Η συντονίστρια του προγράμματος Ελένη Στογιάννου μαθηματικός |
Επισκευτείτε την σελίδα του Project:
1η Συνάντηση στην Ελλάδα (KA2 19-21)
1st Mobility meeting:
"Our European Literary Roots"
Edessa, Greece
ΤΟ 2ο ΓΕΛ ΕΔΕΣΣΑΣ ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΗΣ...
Θέμα της συνάντησης:
«Αρχαία Ελληνική Γραμματεία»
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο "Our European Literary Routes" το σχολείο μας φιλοξένησε από τις 19 έως τις 25 Ιανουαρίου μαθητές και καθηγητές από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ρουμανία. Στη διάρκεια αυτής της εβδομάδας μαθητές και καθηγητές από τις παραπάνω χώρες μαζί με μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας αναζήτησαν τις κοινές ευρωπαϊκές λογοτεχνικές διαδρομές ασχολούμενοι με το θέμα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας. Επιγραμματικά λοιπόν αυτήν την εβδομάδα:
- Μελετήσαμε μύθους:
Η κάθε χώρα ετοίμασε και παρουσίασε ένα δικό της μύθο και στο τέλος ερευνήσαμε για ομοιότητες και επιρροές μεταξύ αυτών. Φυσικά εμείς οι Έλληνες παρουσιάσαμε, τί άλλο, τον μύθο της Ευρώπης. - Μελετήσαμε γυναίκες:
Η κάθε χώρα μελέτησε μια κατηγορία γυναικών από την αρχαιότητα.
Η Πολωνία την κατηγορία αδερφές (Αντιγόνη, Ισμήνη, Ιφιγένεια).
H Ισπανία μελέτησε την κατηγορία των ερωτευμένων γυναικών (Ναυσικά, Πενελόπη, Ελένη, Καλυψώ, Κίρκη).
H Ιταλία την κατηγορία συζύγων (Κλυταιμνήστρα, Ελένη, Ανδρομάχη, Πηνελόπη).
H Ρουμανία την κατηγορία «μητέρα» (Πηνελόπη και Θέτιδα).
και εμείς τις πνευματικές/διανοούμενες, τις δούλες και εταίρες.
Κατά την διάρκεια αυτής της εβδομάδας τα παιδιά σχηματίζοντας διακρατικές ομάδες μελέτησαν και σχολίασαν το ρόλο/θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα. Σχεδίασαν πόστερ τα οποία αξιοποιήσαμε σχεδιάζοντας ημερολόγιο για την επόμενη χρονιά.
- Μελετήσαμε ιστορία:
Ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και παρουσιάσαμε μέρος αυτής. - Σε διακρατικές ομάδες τα παιδιά διαβάσανε και σχολιάσανε αποσπάσματα από έργα αρχαίων συγγραφέων.
- Επίσης οι μαθητές εμπνεόμενοι από τις ιστορίες Πηνελόπη-Οδυσσέας και Έκτορα-Ανδρομάχη έγραψαν ομαδικά τις δικές τους ιστορίες τις οπoίες και δραματοποίησαν.
- Είχαμε και πολιτιστικές δράσεις όμως:
α) Ξενάγηση της πόλης και ιδιαίτερη ξενάγηση από τον δήμο μας στο χώρο των καταρρακτών.
β) Επισκεφτήκαμε την Πέλλα και τη Βεργίνα και ξεναγηθήκαμε στον Αρχαιολογικό χώρο και Μουσείο της Πέλλας καθώς και στο Πολυκεντρικό μουσείο των Αιγών.
γ) Επισκεφθήκαμε τη Θεσσαλονίκη, όπου ξεναγηθήκαμε στο θεματικό πάρκο Οδύσσεια (στο Νόησις) και φυσικά στα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης. - Επίσης επισκεφτήκαμε τον Δήμαρχο τον οποίο και ενημερώσαμε για το project μας.
- Και φυσικά τα βραδάκια είχαμε και άλλες δράσεις, γευστικές και μουσικές ?
Δείτε το άρθρο (φώτο/βίντεο απο εκδήλωση) που έγραψε μια τοπική σελίδα ενημέρωσης..
2ο ΓΕΛ Έδεσσας: Πρόγραμμα Erasmus
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Στην πόλη Κράσνικ της Πολωνίας
Από την Κυριακή 9 Μαΐου έως την Κυριακή 15 Μαΐου δέκα μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου του 2ου Γενικού Λυκείου Έδεσσας πήραν μέρος σε πρόγραμμα ERASMUS+ KA229 με θέμα “Our European Literary Routes” στο Krasnik της Πολωνίας, φιλοξενούμενοι του σχολείου Zeespot Szkot nr2w Kraniku , REJ Twoja Scola. Είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν μαζί με τους Πολωνούς, τους Ιταλούς, τους Ισπανούς και τους Ρουμάνους συμμαθητές τους με τη θεματική που αφορά τη γυναικεία λογοτεχνία, ενώ η γλώσσα των εργασιών ήταν τα Αγγλικά.
Έτσι κατά τις ημέρες της παραμονής τους στην πόλη Κράσνικ οι μαθητές παρουσίασαν φημισμένες γυναίκες συγγραφείς της χώρας τους , έγραψαν και παρουσίασαν άρθρα για το ρόλο της γυναίκας στην ιστορία και τη λογοτεχνία, έγραψαν συνεργαζόμενοι σε ομάδες και διάβασαν σε όλους τους παραβρισκόμενους αστεία limerics για τις γυναίκες. Ακόμα οργάνωσαν έκθεση εικόνων που εμπνεύστηκαν από τα στερεότυπα για τη γυναίκα, τα οποία συναντώνται μέσα σε λογοτεχνικά κείμενα.
Ετοίμασαν και παρουσίασαν videoς που αναδείκνυαν με χιουμοριστικό/αστείο τρόπο τη θέση της σύγχρονης γυναίκας στη χώρα τους και συζήτησαν στη θεματική που διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρές κυρίες». Μέσα από τις συζητήσεις φάνηκε ότι η γυναικεία λογοτεχνική παρουσία έχει κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια, υπολείπεται όμως ακόμα της ανδρικής παρουσίας ως προς την ποσότητα των παραγόμενων έργων και ως προς το βαθμό της αποδοχής της κάτι που φαίνεται και από τις λίγες εγγραφές-παρουσίες γυναικών στις ιστορίες της λογοτεχνίας.
Παράλληλα με τις εργασίες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και άλλες πόλεις και αξιοθέατα της περιοχής. Ταξίδεψαν στην οροσειρά Gory Swietokryskie και επισκέφτηκαν το σπήλαιο Jaskinia Raj με τους πολύ ενδιαφέροντες σταλακτίτες και σταλαγμίτες όπως και το Πάρκο με τις μινιατούρες φημισμένων κτιρίων από όλο τον κόσμο. Έγινε επίσκεψη στην γραφική και τουριστική πόλη Kazimierz όπου όλη η αποστολή έκανε βαρκάδα στον ποταμό Βιστούλα. Ακόμα, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της πόλης της Κρακοβίας.
Επισκέφτηκαν ακόμη την πόλη Lublin (παλιά και νέα) και το στρατόπεδο συγκέντρωσης Majdenek στο οποίο στέλνονταν κυρίως Εβραίοι από τη νότια Ευρώπη( και την Ελλάδα) όπως και Πολωνοί αντιστασιακοί. Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους ξεναγούς για την ιστορία της λειτουργίας του στρατοπέδου, ενώ η φρίκη του πολέμου και η απώλεια της ζωής ήταν ακόμα «ζωντανή»- την έβλεπες έγχρωμη από το αποτύπωμα που άφησαν τα αέρια εξόντωσης στους τοίχους , στον τρόπο χωρισμού και οργάνωσης του στρατοπέδου, στις αμέτρητες στοίβες των παπουτσιών... Οι εικόνες ήταν πολύ σκληρές, αποτυπώθηκαν όμως έντονα στο μυαλό όλων όπως και η επιγραφή στο μνημείο που φυλάσσονται τόνοι ανθρώπινης στάχτης που βρέθηκε στα κρεματόρια «Η τύχη μας να σας αφυπνίσει»!
Η επίσκεψη στην Πολωνία ολοκληρώνει τον κύκλο του προγράμματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!!
4th Mobility meeting -Our European Literary Roots
4th Mobility meeting: “Our European Literary Roots”
Gualdo tadino, Italy
«Θέμα: Η επιρροή των Λατινικών στη Δυτική Λογοτεχνία»
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Our European Literary Routes” το σχολείο μας φιλοξενήθηκε από τις 3 έως τις 9 Απριλίου στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην όμορφη, μεσαιωνική πόλη του Gualdo Tadino. Ήταν η πρώτη δια ζωσης συνάντηση του προγράμματος μετά το μεγάλο κενό της πανδημίας Covid 19, γεγονός που κατέστησε τη μετακίνηση αυτή πραγματικά μοναδικής σημασίας για όλους τους συμμετέχοντες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στη διάρκεια αυτής της εβδομάδας μαθητές και καθηγητές από τις συνεργαζόμενες χώρες - Πολωνία, Ρουμανία, Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα- αναζήτησαν τις κοινές ευρωπαϊκές λογοτεχνικές διαδρομές ασχολούμενοι με την επιρροή των Λατινικών στην Ευρωπαϊκή λογοτεχνία και γενικότερα στον δυτικό πολιτισμό. Μας φιλοξένησε η ομάδα της Ιταλίας και συγκεκριμένα το ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE "R. CASIMIRI" στο Gualdo Tadino.
Επιγραμματικά λοιπόν αυτήν την εβδομάδα:
• Οι μαθητές σε διεθνικές ομάδες ασχολήθηκαν με τον Αινεία και τις περιπέτειες του (Αινειάδα του Βιργιλίου), συνεργάστηκαν και έφτιαξαν δική τους εικονογραφηση και κόμικ.
• Οι “μεταμορφώσεις “του Οβιδίου έγιναν σύγχρονες και ελκυστικές μέσα από τις παρουσιάσεις που έκαναν οι μαθητές κάθε χώρας.
• Εκπρόσωποι της λατινικής γραμματείας με τα έργα τους έγιναν γνωστοί στους μαθητές του προγράμματος και αποτέλεσαν το αντικείμενο γλωσσικών παιχνιδιών, όπως τo Kahoot. Στα παιχνίδια αυτά μάλιστα ξεχώρισε η δική μας αποστολή μαθητών κερδίζοντας την πρώτη θέση.
• Οι συμμετέχοντες πήραν μέρος σε εργαστήρια μετάφρασης και η κάθε διεθνική ομάδα ετοίμασε το δικό της πολύγλωσσο mini λεξικό.
• Ακόμη και ο ύμνος της ευρωπαϊκής ένωσης μεταφράστηκε στα λατινικά από τα παιδιά και αποδόθηκε μετά σε όλες τις γλώσσες με τη δική τους μουσική επιμέλεια.
Κατα τη διάρκεια του προγράμματος είχαμε επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πόλη που μας φιλοξένησε, το Gualdo Tadino, τις όμορφες γωνιές του, την ιστορία, τα διάσημα κεραμικά προϊόντα του και την τοπική κουζίνα. Επισκεφθήκαμε το δημαρχείο της πόλης, όπου μας υποδέχτηκαν στην πανέμορφη αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου. Ταξιδέψαμε στην αιώνια πόλη, τη Ρώμη και ξεναγηθήκαμε στα σημαντικότερα αξιοθέατά της.
Επισκεφθήκαμε την Ασίζη και το Γκούμπιο, δυο πανέμορφες μεσαιωνικές πόλεις γνωστες για τους ναούς, τα κάστρα τους και όλη την ιστορία τους. Και φυσικά τα βράδια είχαμε και άλλες “δράσεις”, γευστικές ,μουσικές και χορευτικές όπου όλοι οι συμμετέχοντες - μαθητές και καθηγητές- γιναμε μια όμορφη πολυεθνική συντροφιά.